جایی برای نِردها!

Monday، ۲۴ Amordaad ۱۴۰۱

همه چیز درباره ی استرنجر تینگز یا چیزهای عجیب

در دهه 80 میلادی، در ایندیانا آمریکا، چند تا دوست با یک سری اتفاقات سوپرنچرال و عجیب و غریبی رو به رو شدند. اتفاقاتی که مرز بین واقعیت و تخیل بازی هاشون رو جابه جا کرد.

همه چیز با ورود دختری به نام الون ( که با اسم های ال و جین هاپر هم شناخته میشه) شروع میشه ، دختری که به خاطر آزمایشات عجیب و غریبی که روی مادرش ( در زمان بارداری ) انجام شده، قدرت های سوپر هیرویی و ماورائی پیدا کرده و وقتی که از آزمایشگاه فرار می کنه، ماجرای اصلی سریال رو هم شروع می کنه!

برادران دافر (خالقان سریال استرنجر تینگز) گفتن که ایده ی ساخت شخصیت الون رو بر اساس بازماندگان پروژه ی ام کی اولترا ( Project MKULTRA) گرفتند.

Project MKULTRA اسم رمز پروژه ی مخفی و غیر قانونی دفتر اطلاعات دانش سی آی ای CIA بود که روی انسان ها آزمایش و تحقیق می کردند. مدارکی که بعدها از این پروژه بیرون اومد، نشون میده که این پروژه از روش های مختلفی برای دست کاری حالت فکری افراد و تغییر فعالیت های مغزی شون استفاده می کرده. روش هایی مثل داروهای مخدر و مواد شیمیایی، از بین بردن حس افراد و ...

این پروژه بالاخره در سال 1975 توسط کنگره آمریکا برای عموم فاش شد. البته معلوم شد که ریچارد هلمز رئیس سی آی ای CIA در سال 1973 تمام مدارک مربوط به این پروژه رو نابود کرده و روند تحقیقات دچار مشکل شد.

  • مدرکی از پروژه ام کی اولترا که نشون میده از ال اس دی در طی این تحقیقات استفاده می شده.

سریال استرنجر تینگز یا چیز های عجیب، که تا الان چهار فصل از اون ساخته شده و از شبکه نتفلکیس پخش شده، جوایز زیاد و امتیازات خیلی خوبی هم از طرف منتقدین و هم از سمت تماشاگران گرفته و بازیگران با استعداد نوجوان این سریال رو کلی معروف و محبوب کرده. فصل چهارم این سریال در اول جولای 2022 پخش شد و اون قدر بازخوردهای مثبتی دریافت کرد که خیلی از طرفدارها رو ترغیب کرد تا دوباره این سریال رو از فصل اول ببینند.

یکی از صحنه های موفق و جذاب و البته دارک این فصل، صحنه ای بود که وکنا، سعی می کنه مکس رو با شیوه ی عجیب و ترسناک مخصوص به خودش بکشه و آهنگ مورد علاقه ی مکس تونست جونش رو نجات بده.

برای دانلود این آهنگ اینجا کلیک کنید.

همین حالا نشانگر های کتاب (بوکمارک) شخصیت های استرنجر تینگز رو از اینجا دانلود کن!