بولت ژورنال چیست؟

Monday، ۲۶ Dey ۱۴۰۱

بولت ژورنال چیه؟

چه شما بخواید لیست کارهای روزانه تون رو راحت تر تیک بزنید و چه دنبال یک راهی برای آروم کردن ذهنتون بگردید، بولت ژورنال گزینه مناسبی برای شما حساب می شه. ولی سوال اساسی و مهم اینه که بولت ژورنال چیه؟

دفتری رو تصور کنید که نسل جدیدی از دفتر خاطرات محسوب میشه اما نه فقط برای نوشتن، بلکه کلی کارهای خلاقانه ی دیگه مثل طراحی و کولاژ عکس و ...

به جای صفحه ی سفید خالی یا خط دار، بولت ژورنال ( یا به اختصار Bujo) نقطه هایی ریز ( و گاهی هم شطرنجی ) داره که کمک می کنه بتونیم کارهای روزانه مون رو یادداشت کنیم تا یادمون نره انجامشون بدیم و مرتب تر و بهتر پیگیری شون کنیم. تقویم هفتگی و ماهانه روی صفحاتش بچسبونیم ( یا بکشیم )، یادداشت های کوچک رو بنویسیم، سلامت فیزیکی و روحی روانی مون رو دنبال کنیم و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مون رو یادداشت کنیم و پله پله به سمتشون بریم.

وقتی یک بولت ژورنال می خریم، دستمون بازه که صفحاتش رو هر طور که دوست داریم تقسیم بندی کنیم و درگیر قالب ها و خط کشی های پیش فرض نشیم. در واقع فرق اساسی بولت ژورنال و پلنر همین نکته ی ظریف و جذابه.

به همین دلیل مراحل استفاده از یک بولت ژورنال خیلی خلاقانه س و البته زمان و انرژی بیشتری هم می طلبه. به این فکر کنید که نتیجه کار چقدر می تونه منحصر به فرد و مخصوص به شخصیت شما باشه.

یادتون نره که نیازی نیست منتظر اول هفته، اول ماه یا اول سال باشین تا یک بولت ژورنال تهیه کنید و اهدافتون رو دنبال کنید. بولت ژورنال از همه جهات، یعنی خارج از چهارچوب های رایج و البته یعنی خلاقیت.

همین حالا بولت ژورنال خودت رو از اینجا سفارش بده.